בתחילת חודש ספטמבר 2016 הכריזה סלקום טיוי על הורדה בעלות של ערוצי הספורט, עדכון חשוב לכל לקוחות סלקום טיוי ולקוחות חדשים. עד עכשיו, בכדי לקבל את החבילה הכוללת את שלושת הערוצים של ערוץ הספורט 5, הלקוחות היו צריכים להוסיף 52 ₪ לחודש. כעת, סלקום טיוי מציעה את חבילת הערוצים הללו ללא עלות למשך חצי שנה.
מה כולל המנוי הבסיסי?
המנוי הבסיסי של סלקום טיוי כולל בגזרת הספורט כמה ערוצים:
- ערוץ הספורט 5 וערוץ ספורט 5+ – שני ערוצי הספורט הבסיסיים
- ערוץ ONE – ערוץ המשדר בעיקר את משחקי הליגה הספרדית.
כאמור, עד היום, בכדי להרחיב את החבילה הבסיסית הזו עם ערוצי הפרימיום של ספורט 5, הלקוחות היו צריכים להוסיף 52 ₪ לחודש, סכום שיחסך מהם במהלך החצי השנה הקרובה וכך יביא להם לחיסכון כולל של 312 ₪.
מי קובע את העלויות של ערוצי הספורט השונים?
בישראל הזכויות לשידור של ערוצי הספורט השונים נמצאות בבעלות כמה גופים חזקים מאוד אשר שולטים בתחום:
- חברת צ'רלטון של אלי עזור פיזי זהבי – חברה אשר היא הבעלים של ערוץ הספורט 1 וכן ערוץ הספורט 2.
- חברת RGE של לן בלווטניק, אביב גלעד ומשפחת רקאנטי – חברה אשר היא הבעלים של כל ערוצי ספורט 5.
- חברת ONE של נוני מוזס – חברה אשר היא הבעלים של זכויות השידור של משחקי הליגה הספרדית בישראל.
החברות הללו קובעות את המחירים לרשתות הטלוויזיה השונות, ולרוב מדובר במחירים יקרים מאוד. לרוב, החברות הללו לא מתגמשות או מציעות הנחות ומבצעים ולכן ההורדה בעלות אשר מציעה עכשיו סלקום טיוי הינה ככל הנראה הורדה אשר תהיה על חשבונה של חברת סלקום טיוי שכן לא נראה כי המחיר שקיבלו מחברות האם ירד.
למה בסלקום טיוי אין ספורט 1 וספורט 2?
נכון לעכשיו, ערוץ הספורט של סלקום טיוי אינו כולל הסכם עם חברת RGE ולכן לקוחות סלקום טיוי לא יכולים לצפות בערוצי הספורט 1 ו – 2. חשוב שתדעו כי מגעים להסכמים כאלו מתקיימים כל הזמן אך בכדי להעניק ללקוחות מחירים תחרותיים והוגנים, כמו שסלקום טיוי מציעה, עליה להגיע להסכם נוח עם החברה ועד שזה לא יקרה, סביר להניח כי לא יהיה ניתן לרכוש את הערוצים הללו דרך סלקום טיוי.
מדוע ערוצי הספורט בישראל כל כך יקרים?
כאמור, ברוב המקרים הגופים האמורים מעלה, אשר הינם הבעלים של ערוצי הספורט השונים, אינם מתגמשים ואינם מציעים הנחות או הטבות בעלויות, ולכן בישראל כיום ערוצי הספורט יקרים מאוד.
גם במשרד התקשורת מודעים לבעיה הזו ולאחרונה עמלים רבות בכדי לנסות להחליש את הכוח של הגופים הללו וכך להוזיל את העלויות לצרכן בטווח הארוך.