כאשר חושבים על ארגון יום כיף בעסק, לרוב בעיקר חושבים על נושא הכיף. למה בדיוק הכוונה? לרוב, הנהלת החברה רוצה לתת משהו בחזרה לעובדים שמשקיעים ועובדים כל השנה והפרגון מגיע בצורת יום הכיף. זה, גורם לעובדים להשתחרר ולצאת מהשגרה, ומאפשר להם ליהנות מחברה מוכרת וחביבה, שלא במסגרת הרגילה של העבודה היומיומית. אך מעבר לכיף, יש עוד כמה סיבות בגינן כדאי להקפיד על יום כיף שנתי או דו שנתי לעובדים. מהן? על כך במאמר זה.
1. נותן לאנשים הזדמנות לבטא עצמם באופן אמיתי
פעמים רבות, במסגרת המטלות היומיומיות ושגרת העבודה, אנשים מסויימים, מנכסים לעצמם דמות או התנהגות כלשהי שבעיקר מתבטאים במקום העבודה, ונועדו להתאים את אותו אדם לנורמת ההתנהגות המקובלת במשרד. אך מחוץ למקום העבודה, אותו אדם יכול להיות שונה לחלוטין. כדי לגלות את האופי האמיתי של העובדים שלכם, צריך לנער אותם מהשגרה ולשים אותם בסיטואציה קצת יותר מהנה, ואולי "דורשת" מבחינה חברתית כמו יום גיבוש או יום כיף או כל פעילות אחרת ששוברת את הסטטוס קוו המשרדי. באירועים האלו, תתוודאו לאני האמיתי של העובדים ותכירו עוד צדדים בהם שניתן "לנצל" לטובה להמשך.
2. מסייע להוריד מרחק בין המנהלים לעובדים ולקרב בין ההיררכיות בארגון
מחקרים רבים מצאו כי תופעה נפוצה שניתן למצוא בארגונים גדולים, היא המרחק בין ההיררכיות. או במילים פשוטות- עובדים זוטרים שמפחדים לפנות אל המנהלים שלהם בשל תפקידם של האחרונים, והדרגה הארגונית שלהם. נורמה התנהגותית כזו, יכולה להיות בעייתית מאוד ולגרום לקיטועים וקצרים בתקשורת בין העובדים ובין הצוותים ואיבוד של גב חשוב שהמנהל יכול לתת לעובדים הללו, אילולא רק היו פונים אליו בשל בעיה או התלבטות. אך כאמור, הבדלי התפקידים נמחקים כאשר כולם יוצאים החוצה לפעילות משותפת שהיא אינה עבודה. בפעילות הזו, העובדים נחשפים למנהלים באופן בלתי אמצעי, נהנים יחד אתך וכך גם לומדים שגם האנשים החשובים ביותר בארגון, הם קודם כל בני אדם.
3. כי זו הזדמנות נפלאה לעבוד ולפתור בעיות ארגוניות
עוד סיבה טובה למה להתאמץ ולארגן ימיכיף טמונה בפוטנציאל של האירועים הללו לעבוד על התקשורת הפנים ארגונית, ובכלל זאת לסייע בעיבוד ובטיפול בעיות בין צוותים ומנהלים. ניתן לארגן את האירוע במקום בצורה רק של יום שכולו כיף, או לשלב יחד איתו "גיבושון" קטן בצורה פעילות ספורטיבית תחרותית או אתגרית שתעודד את המשתתפים לדבר ולהעזר זה בזה. כיום קיימים מתחמי פעילויות גיבוש כאלו ברחבי הארץ בחברות פרטיות, וכן ניתן לארגן פעילות בעלת מטרה דומה דרך מוזיאונים חוויתים ברחבי הארץ. אחד מהמוזיאונים האלו הוא מוזיאון הילדים בחולון. במוזיאון תוכלו לקחת חלק הן בפעילויות כיף וחשיבה דוגמת תערוכת הביטלס או דיאלוג עם הזמן או להשתתף בפעילויות המהוות סדנאות של ממש לשיפור ארגוני כמו דיאלוג בחשיכה או הזמנה לשקט,המעודדים ומחדדים את שיתופי הפעולה בארגון וגם את קצרי התקשורת או העברת המשימות, במקרה ואלו קיימים.
4. כי זה מעלה את הפרודיקטיביות של העובדים
כל אחד יכול להעיד, שכאשר עומדים בפני יציאה לחופשה, או מיד לאחר שחוזרים ממנה, הפרודיקטיביות בעבודה עולה באופן משמעותי. הראש רענן יותר, הכוחות התחדשו וחוזרים לעבוד שוב עם דף כמעט חלק. כך גם לגבי ימי כיף- שברת השגרה מהווה רענון חשוב לעובדים ולרוב אחריה רואים לא רק עלייה חיובית בתקשורת הפנים ארגונית, אלא גם פרודיקטיביות שעולה שכן היום הזה מרענן ומחייה כוחות לרוב עבור המשתתפים בו.